Facebook to prawdziwe monstrum, które sami wykarmiamy

Facebook

Facebook się skończył. Zupełnie jak Apple. Tylko, że nie do końca. Dopiero co Apple pokazało swoje najnowsze dane o zyskach i sprzedaży sprzętu, a słowa o końcu firmy niejednemu ugrzęzły w gardle. I nie inaczej jest z Facebookiem, który znów szafuje ogromnymi liczbami i pokazuje, że długo jeszcze nie będzie miał prawdziwej konkurencji.

Liczby są bezlitosne. Według ostatnich informacji Facebook w zeszłym roku miał przychód na poziomie 12 miliardów dolarów (wzrost o 58% w porównaniu do 2013). Na czysto wyszło tego ponad 700 milionów dolarów.

Facebook zyski

 

Może to nie skala Apple, ale jak na „tylko” serwis społecznościowy – gigantyczna kwota. Również liczba użytkowników tego serwisu mówi sama za siebie. Facebooka dziennie odwiedza blisko 819 milionów ludzi, a przynajmniej raz w miesiącu aż 1,39 miliarda! Ta ogromna rzesza użytkowników to oczywiście największych skarb Zuckerberga, któremu ładnie udaje się wymieniać ich zaangażowanie na gotówkę.

Facebook użytkownicy

Co więcej, Facebook mocno przez w stronę mobile oraz multimediów. Już jakiś czas temu Zuckerberg stwierdził, że mobile to przyszłość i stara się ową przyszłość wypełnić Facebookiem. Nie wspominając już nawet o licznych aplikacjach spod znaku „f”, nadmienię, że w ostatnim kwartale 2014 Facebook osiągnął poziom 526 milionów użytkowników korzystających głównie z wersji mobilnej serwisu. Rok wcześniej było ich „tylko” 296 milionów.

Facebook mobile

Wracając jeszcze do zdjęć i filmików, bo to również niezwykle ciekawe. Dziennie użytkownicy Facebooka oglądają 3 miliardy filmików! Dodajmy do tego, że przy okazji dzielą się 2 miliardami zdjęć dziennie, i mamy obraz tego, czym Facebook dzisiaj jest i w którą stronę zmierza – multimedia i mobile. I jest to kierunek ze wszech miar słuszny biorąc pod uwagę rozwój współczesnych technologii mobilnych oraz ich upowszechnianie.

Do wypełnienia tego obrazka brakuje jeszcze tylko informacji o Instagramie oraz WhatsAppie – dwóch głośnych przejęciach ostatnich lat. Dzięki nim Zuckerberg zyskał blisko 300 milionów użytkowników Instagrama oraz 700 milionów WhatsAppa.

Jak widać, Facebook ma się dobrze. Zuckerbergowi udało się zbudować na social mediowym startupie potężną firmę, która umożliwia ludziom nieskrępowane i dobrowolne dzielenie się swoimi danymi oraz preferencjami, i która potrafi to zamienić w gotówkę. I póki ludzie wciąż będą chcieli to robić, póty Facebook będzie istniał i zarabiał.

Źródło wykresów: Facebook

Grafika

Kamil Mizera

Dziennikarz technologiczny, blogger, felietonista. Od 2010 roku zawodowo pisze o technologiach, aplikacjach i Internecie. Co więcej, lubi to robić. O tempora, o mores!

Zobacz również: