Jest pierwszy gameplay Sociable Soccer – następcy legendarnego Sensible World of Soccer

Jon Harre Sociable Soccer

Pamiętacie tę jedyną w swoim rodzaju piłkę nożną, w której za składającą się z kilku białoczarnych pikseli piłką ganiali zbudowani z niewiele większej liczby kolorowych kwadracików piłkarze? Tak, mowa o Sensible World of Soccer, grze legendzie na komputery Amiga i PC z lat 90. W sieci niedawno pojawił się fragment rozgrywki jej duchowego następcy – Sociable Soccer.

Sociable Soccer ma być tym, na co czekają fani SWOS-a od blisko 20 lat. Grą, która zachowa magię, rozgrywkę i mechanikę pierwowzoru, a jednocześnie zaprezentuje to w odświeżonej wersji z rozbudowaną możliwością prowadzenia gier sieciowych. Gwarantem sukcesu projektu ma być sam Jon „Jops” Hare – legenda (i to słowo chyba nie będzie nadużyciem) gamedevingu, twórca tak znanych (i niezapomnianych) hitów jak Mega Lo Mania, Cannon Fodder, czy wspomniany Sensible World of Soccer.

sociable soccer

W tych pikselach tkwi ogromna magia. Sensible World of Soccer to jedna z najdynamiczniejszych i najbardziej wciągających gier, jakie kiedykolwiek powstały. Do dzisiaj potrafi przykuć do monitora na długie godziny.

Hare wraz z grupą fińskich programistów założył projekt na Kickstarterze, zwracając się do graczy o pomoc finansową potrzebną do tego, aby projekt Sociable Soccer zakończył się powodzeniem. Z wstępnego zarysu możliwych opcji zapowiada się, że gra ma ogromne szansę podbić serca oryginalnego SWOS-a (w przeciwieństwe do kilku wcześniej już podjętych prób, jak chociażby Sensible Soccer 2006). Ogromną niewiadomą pozostawała jednak rzecz najważniejsza – gameplay, który stanowił o całej magii gry. Jednak kilka dni temu Hare na stronie projektu udostępnił 30 sekundowy film prezentujący fragment rozgrywanego meczu Sociable Soccer. Oto on:

Jak wrażenia? Miłośnicy SWOS-a muszą chyba przyznać, że wygląda to smakowicie. Sociable Soccer sprawia wrażenie, że sposób rozgrywki w całości wyjął ze swojego legendarnego prekursora. Zaprezentowany fragment naprawdę wypadł obiecująco, jeśli do tego dojdzie cała potrzebna otoczka (zastanawiam się, jak twórcy poradzą sobie z licencjami rozgrywek i nazwisk piłkarzy; zapewne wszystko będzie zmyślone i trzeba będzie poczekać na pracę moderów) oraz dobrze zrealizowany multiplayer (obecnie największa bolączka starego SWOS-a. Aby móc na PC zagrać w niego po sieci trzeba się nieźle nagimnastykować), to kto wie, może gra przyciągnie nie tylko dinozaurów komputerowej rozgrywki, ale i też młodszych graczy? Trzymam kciuki za cały projekt. Jeśli chcecie go wesprzeć, możecie to zrobić tutaj! My będziemy się całej sprawie przyglądać na bieżąco, a już niedługo spróbujemy odkryć, w czym tkwi magia Sensible World of Soccer w kolejnej części naszego cyklu Z archiwum (retro) gracza.

Michał Adamski

Niepoprawny pesymista, miłośnik wodnej fauny i gramatyczny nazista. Fanatyk filmów Sergio Leone, spaghetti westernów i ogólnie pojętego kina exploitation. Lubi nowe technologie, tenis, football amerykański oraz uwielbia poświęcać wolny czas na gry komputerowe, a w szczególności te, które już przekroczyły wiek pełnoletności.

Zobacz również: